[NUUG kart] Skogdataene fra Corine Land Cover er svært upresise

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Jan 14 09:53:54 CET 2011

Vidar Gundersen wrote on 13.01.2011 23:19:28:

> jeg er åpen for å hive det ut igjen hvis det er enighet om det, men
> da må det gjøres i nær fremtid, før det blir problematisk å skille
> råimport fra deriverte data.

Dette er ikke en enkel sak, men jeg tror jeg heller mot Vidar sitt syns at
grove data som dette er bedre enn ingen data.  Jeg sammenlignet litt med
gamle satelittfoto og det så greit ut, men ser at det ikke er veldig
nøyaktig.

Jeg foreslår at vi beholder disse dataene intil noen tegner noe mer
nøyktig. Og når det gjøres kan man enten bare slette dette løpende
etterhvert som nye bedre data tegnes eller evnt taggge slik at det er
tydelig at det er rentegnet.