[NUUG kart] Data fra NVDB, lisenser m.m.

vegard at engen.priv.no vegard at engen.priv.no
Mon Jan 17 14:32:57 CET 2011

Hei,

jeg er i kontakt med noen hos Statens Vegvesen, og har spurt dem om
tilgang til noe data, spesifikt kollektivtrafikkholdeplasser og slikt,
for vårt lokale fylkeskommunale selskap henviste meg dit.

NVDB skal sånn ca. til sommeren ha opp en ny WMS/WMF-basert tjeneste
for deling av informasjon, men rettighetsspørsmål og sånt var ikke avklart.

Jeg benyttet dog sjansen til å spørre om de var åpen for innspill på det
området, og hva som skulle til for at f.eks. vi, OpenStreetmap, kunne bruke
datene. Og innspill ville de gjerne ha.

Så: Jeg kommer til å forsøke å skrive et fornuftig svar og forklare dette...

Noen andre som har forsøkt seg på lignende tidligere, og har noe ferdig til
meg?

Eventuelt andre innspill?
--
- Vegard Engen, member of the first RFC1149 implementation team.