[NUUG kart] Data fra NVDB, lisenser m.m.

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Jan 17 14:48:57 CET 2011

[Vegard Engen]
> Så: Jeg kommer til å forsøke å skrive et fornuftig svar og forklare dette...

Veldig bra.  Det trengs for de jeg snakker med i det offentlige om
slikt.

> Noen andre som har forsøkt seg på lignende tidligere, og har noe ferdig til
> meg?
>
> Eventuelt andre innspill?

Jeg har skrevet litt, men ikke noe gjennomført og fullstendig.  Se

Jeg tror det er lurt å gå for noe public domain-aktig, der alle
begresningene som settes i opphavsrettsloven oppheves, for å maksimere
verdiskapningen som kan gjennomføres med offentlige data.  Jeg tror
også det er veldig lurt å ikke finne opp sin egen lisens.

Vennlig hilsen,