[NUUG kart] Sykkelruter i marka

Espen Isaksen espen at espenpost.com
Fri Apr 6 21:51:47 CEST 2012

Jeg har ikke kikke mye på det, men det lille jeg har sett på det så synes
jeg det var vanskelig å tagge stier som er gode å sykle på for "vanlige
folk". Enten var det juridiske hensyn som du nevner Vidar eller så var det
mye basert på generell kvalitet på stien, men jeg følte ikke at det var
standarisert på hvilke tagger som bør brukes for å få skikkelig
ruteberegning på disse stiene. Jeg antar at å satse på mtb:scale=0 er noe
av det bedre.

Hva tenker du er viktigst når det gjelder sykling i marka Vidar? Tagging
for "vanlige folk", tagging for stisyklister? Hvis førstnevnte er viktigst
kanskje ikke terrengsykkel.no for eksempel. Men Syklistenes landsforbund er
sikkert interessert i å skape litt blest for å få bedre data.

Espen

Mer om meg på:
http://about.me/espenisaksen
http://no.linkedin.com/in/espenisaksen