[NUUG kart] Omstrukturering av skog i Marka

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Mon Jan 7 20:14:10 CET 2013

2013/1/7 Einar Ryeng <einarr at pvv.org>:
> (Forøvrig vet jeg heller ikke hvordan jeg fra et flyfoto eller når jeg går i
> skauen skal kunne se hvorvidt en skog er drevet eller ikke, med mindre den er
> gjennomhullet av hogstfelt og stubber.)

Premissene er at vi har (eller får) data.
Naturvernere, skogeierne og allmenningene har oversikt.

Jeg har nå data: NOA har oversikt over uberørt skog i Marka. For at
dette skal vises må skogen som ikke er uberørt vises som mørkere
grønt, dvs landuse=forest.

Her på listen er denne kontroversiell, til tross for at denne brukes i
resten av Europa. Har dere forslag til tagging som viser dette i
standard OSM-Mapnik nå (inntil noe annet blir implementert i det mest
vanlige stilsettet)? Hvis det ikke kan bli synlig gidder jeg ikke
bruke tid på import.