[NUUG kart] Parkeringsplasser Trondheim

Espen Oldeman Lund espen at espenpost.com
Thu Oct 17 09:06:24 CEST 2013

> [...]

> lagt inn informasjon enn at det er en parkeringsplass der. Ved å kikke
> på wiki-sidene til amenity=parking [3] og Key:access [4] ser de ut som
> om relevante tagger er:
>
> access=yes: Alle kan parkere der
> access=private: Parkering kun for de som eier eller har avtale med
> eier (muligens indirekte)
> maxstay=2h: Kan stå max to timer
> fee=yes: Må betale
> fee=no: Gratis
> fee=Mo-Fr 06:00-18:00: Betaling i tidsrom
> access=customers: Kundeparkering, men det ser ut som om det er brukt
> access=destination og access=customer også.

Bra oppsummering.

> PS: For å gå på tur eller ski i dette området er det vanligst å bruke
> parkeringsplassene på Bekken eller Lohove.

Målet mitt var å kun ha med parkeringsplasser som er naturlig å parkere på
når en skal på tur. Jeg kunne ha filtrert etter hiking=yes(som ifølge
wiki'en skal vise til utfartsparkering). Problemer er sjølsagt at det
mangler metadata på mange slike parkeringsplasser.

Så foreløpig har jeg bare valgt å vise p-plasser som er innafor 500 meter
fra skiløype eller sti og som ikke har access=private.

--
http://www.turkompisen.no
http://www.kresendo.no/