[NUUG kart] Den Norske Turistforeningen (DNT) sjekker inn

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Wed Mar 19 14:00:02 CET 2014

Jeg er litt spent på hva dere nå tenker videre i forhold til dette med lisens f.eks. En CC BY-NC-lisens er jo en showstopper kan man si, i alle fall om man skal ha et samarbeid med OSM. OSM bruker ODbL, se http://www.openstreetmap.org/copyright om du ikke allerede har tittet på det.

Om du trenger noe bidrag eller mer info så er det bare å si ifra. Jeg stiller gjerne om dere vil vite litt mer om OSM og hvordan ting fungerer, fordeler og ulemper i forhold til det å dele data, fordeler ved å få samlet alle data og forvaltet de på en god måte i et system som er gratis å benytte, osv. DNT og OSM som organisasjoner har jo en del likhetstrekk, vi har jo begge mange frivillige som gjør et stor stykke arbeid.

-Sverre