[NUUG fiksgatami] Første utkast til vegvesenregioner på plass i mapit-dev.nuug.no

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Apr 2 12:07:16 CEST 2011

[Petter Reinholdtsen]
> Tar gjerne imot innspill om hva slags trebokstavskode jeg skal bruke
> (dagens NRA fant jeg på selv og er tenkt å bety Norwegian Road
> Authority), og hvilke numeriske ID-er som er egnet.

Jeg har tenkt litt mer, og tror jeg foreslår Public Road
Administration (som er navnet vegvesenet bruker om seg selv på
engelsk) og PRA som kode.  Det må samkjøres med mySociety, da jeg
foreslår det som en generisk kode og ikke kun for Norge.

Når det gjelder numerisk ID, foreslår jeg å ta utgangspunkt i
vegvesenets organisasjonsnummer i BRR (971032081), og legge på tre
siffer for "underorganisasjon".  Ender da opp med en liste ala dette:

  971032081001 Statens Vegvesen region øst
  971032081002 Statens Vegvesen region sør
  971032081003 Statens Vegvesen region vest
  971032081004 Statens Vegvesen region midt
  971032081005 Statens Vegvesen region nord