[NUUG fiksgatami] Kommunens ansvar ved dødsulykker på vei?

Ørjan Vøllestad orjanv at gmail.com
Wed Apr 6 13:36:45 CEST 2011

En annen side av saken kan vel være om det er midler til å gjøre noe med
veiene. Slik som i Tromsø har iTromsø en sak om at det ikke skal asfalteres
mer enn 1500 meter og der er veiene ofte dårlige pga langtidsbruk av
piggdekk og mye tele. Derfra må det prioriteres hvilke veier som skal
forbedres.

http://www.itromso.no/nyheter/article444878.ece

Vet ikke om det hadde mye med saken å gjøre..

Ørjan

2011/4/6 Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>

> Etter en dødsulykke med motorsykkel på fylkesvei 428 er det offentlige
> saksøkt for dårlig vedlikehold.  En del av bakgrunnen er at det var
> sendt inn en rekke bekymringsmeldinger om dårlig vei, men at ingenting
> var gjort da dødsulykken skjedde.

> et eksempel på omtale av saken.
>
> Hvis jeg har forstått erstatningspraksis rundt dårlig vei riktig, så
> kan det offentlige først få krav om erstatning hvis de har blitt
> varslet om problemet og ikke har gjort noe med det.
>
> Dette fikk meg til å tenke på hvilket ansvar kommunen vil få hvis de
> [...]

Ørjan Hoyd Vøllestad
Mobile: +4795924677
http://about.me/orjanv
http://twitter.com/hoyd