[NUUG fiksgatami] Er dette innenfor forvaltningslovens krav til håndtering av henvendelser?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Jun 20 14:09:36 CEST 2011

[Petter Reinholdtsen]
> For meg virker dette ikke å være i tråd med forvaltningslovens krav
> til saksbehandling.  Noen som har innspill her?

Etter at jeg svarte på kommunens melding og sa at det var bare tull at
meldingen ikke inneholdt nok informasjon til å stedsfeste problemet,
fikk jeg i dag følgende svar:

  Bymiljøetaten, Divisjon samferdsel takker for din henvendelse.

  Etter å ha søkt frem til at det gjelder holdeplass Skar hvor 51
  bussen stopper er Din melding om ødelagt leskur registrert i vårt
  meldingssystem med registreringsID: 2011-22160.

  Med vennlig hilsen

  Kundetorget
  Bymiljøetaten, Divisjon Samferdsel
  Oslo kommune

  Telefon dir.: 810 00 190

Det virker dermed som om kommunen tar seg inn hvis en klager på en
avvisning, men jeg ble ikke trygg på at Oslo kommune behandler
henvendelser fra FiksGataMi seriøst hvis en ikke klager.  Jeg tipset
dessuten vår kontakt Mia i kommunen om hendelsen, så det kan hende hun
har tipset noen om hvordan henvendelser bør håndteres.

Vi får se hvordan det går fremover.  Jeg lurer fortsatt på om
meldinger ala "vi kan ikke lese kart, så du må bruke vårt system for å
melde feil" er i tråd med forvaltningslovens krav om forsvalig
saksbehandling.