[NUUG fiksgatami] Savner oppføring i Lillehammer kommunens postjournal

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Oct 25 11:37:34 CEST 2011


[Tor Aamodt, Servicetorget Postmottak, Lillehammer kommune]
> Hei, denne henvendelsen som de fleste andre på "fiks gata mi", er
> løpende driftsmeldinger. De blir ikke journalført men videresendt
> kontaktpersoner på de ulike avdelinger for oppfølging ut i fra hva
> henvendelsen gjelder. I dette konkrete tilfelle er det Eidsiva som er
> rette adressat og det ble derfor henvist dit. Tar selvkritikk på at
> det kunne stått tydeligere at avsender selv skulle ta denne
> kontakten.

Takk for raskt svar.  Godt å høre at meldingene kommer frem.  Jeg ble
litt klokere, men jeg forstår ikke helt hva du mener.  Mener du at den
meldingen fra innbyggeren oversendt 15. oktober ikke er en skriftlig
henvendelse som omtalt i forskrift til forvaltningsloven, og derfor ikke
aktiviserer § 4 som sier at meldinger som regel skal sendes videre til
det kommunen mener er riktig instans?

Jeg baserer meg på lov og forskrift fra
<URL: http://www.lovdata.no/all/tl-19670210-000-003.html > og
<URL: http://www.lovdata.no/for/sf/jd/td-20061215-1456-002.html >.
Nevner det her slik at jeg er sikker på at vi snakker om de samme lover
og regler.

Mitt forståelse av lov og forskrift er jo at melding fra innbyggeren
sendt via FiksGataMi er å anse som en skriftlig henvendelse, og dermed
inntrer forvaltningslovens krav til svarfrister og videresending inn.
Jeg er ingen jurist, så det er godt mulig at jeg har misforstått noe, og
håper dere kan forklare hva som gjør at det er innenfor lov og forskrift
å ikke sende meldingen videre.
-- 
Vennlig hilsen
Petter Reinholdtsen


More information about the fiksgatami mailing list