[NUUG kart] Stedsnavn og kommunenavn - bruk av "place"

Magne Mæhre magne at samfundet.no
Wed Mar 26 13:09:50 CET 2008

Helge Hafting wrote:
> Enig.  Det er allerede standarder for steder, som stort sett går
> på folketall og bystatus. Jeg hadde håpet vi kunne finne
> en standard for administrative enheter også, derfor
> foreslår jeg place=county for kommune og place=region for fylke.

Legg merke til at 'county' er den offisielle oversettelsen av
fylke her til lands.  Størrelsesmessig og administasjonsmessig
stemmer det også rimelig godt overens med bruken av county
ellers i verden.

'municipality' er vel den offisielle oversettelsen av kommune ?

...så jeg foreslår at vi holder oss til de termene som brukes
av "alle" andre.

--Magne