[NUUG kart] JOSM som Mac OS X application bundle

Vidar Gundersen vibrog+no.nuug.kart at gmail.com
Mon Nov 17 21:48:48 CET 2008

hei dere,
jeg har deployet JOSM som application bundle i dag.
noen Mac brukere her som synes JOSM.app med ikon og greier er interessant?
jeg har gjort to forsøk:

1. jeg brukte Platypus til å lage en app wrapper rund
 et shell script som oppdaterer jar fila og starter Java.

 selve scriptet er slik (logo.png finner man i JOSM source repositoriet):

#!/bin/sh
josm="`dirname "$0"`/josm.jar"
curl -s http://josm.openstreetmap.de/download/josm-latest.jar \
 -z $josm -o $josm
java -Xmx1024M \
 -Dapple.laf.useScreenMenuBar=true \
 -Xdock:name="JOSM" \
 -Xdock:icon="`dirname "$0"`/logo.png" \
 -Dsun.java2d.opengl=true \
 -jar $josm >/dev/null 2>/dev/null &

fordel: auto-oppdatering.
ulempe: drar man den inn i Docken og starter, vil man ende opp med to ikoner,
fordi den ene bare er en launcher.

2. wrapper den slik som Java applikasjoner (feks FreeMind).

problematikken over er her byttet om.
(det er forresten noen som har submittet patch for denne løsningen til
JOSM, men det er ikke tatt inn.)

noen av dere som har funnet på noe lurere?
personlig er jeg egentlig helt happy med å sparke den igang fra kommandolinja,
så scriptet over gjør jobben helt fint, men det hadde vært morro å få
til begge deler over
(uten å modifisere JOSM).