[NUUG kart] Svenskegrensen

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Tue Nov 18 22:53:41 CET 2008

2008/11/17 Bernt M. Johnsen <berntm at gmail.com>

> I Trøndelag ligger svenskegrensen ca. 3-4km for langt vest. Se
> http://openstreetmap.org/?lat=63.02&lon=12.1749&zoom=13&layers=B000FTF
> hvor Storsylen faktisk ligger i Norge (så vidt det er). Nord/sør
> forskyvning er det vel kasnkje også. Det jeg funderer på, er hvordan
> dette kan fikses. Dvs: Hvordan skaffe pålitelige data som er mer
> korrekt enn CIA sine. Har ikke akkurat lyst til å foreta en massiv
> pararlellforskyvning sånn etter hva jeg tror er rett, heller. Noen
> idéer?

Jeg måtte lete litt, men jeg fant en kilde som jeg tidligere har sett på:
https://lagen.nu/1989:809

Dette er en svensk lov, som sier noe om hvordan svenskene skal håndtere
grensebeskrivelsen. Det er et godt utgangspunkt for å lete opp det
tilsvarende dokumentet på norsk side, dersom ikke noen vil ta jobben med å
få innsyn fra svensk side.

 - Gustav