[NUUG kart] Svenskegrensen

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Nov 18 08:13:51 CET 2008

[Gustav Foseid]
> Offentlighetsloven og kreve innsyn i grenseoppgangen mellom Norge og
> Sverige? Den burde falle godt innenfor åndsverksloven §9.

Enklere sagt enn gjort.  Les
<URL:http://www.hungry.com/~pere/gis/openstreetmap/norskegrenser.html>
for å se hvor langt jeg kom i 2004-2005.  Kan være greit å ha i
bakhodet hvis noen vil forsøke igjen.

> Mener å huske at UD er rette instans, men jeg klarer ikke å finne
> igjen referansene nå.

Du ender nok hos kartverket, som sender deg til sin distributør som
igjen sender deg til en forhandler. :(

Mistenker dog at dokumentet som ikke er beskyttet av åndsverksloven
inneholder info om hvor grensen går med tekstlig beskrivelse om hvilke
steiner, elver, fjelltopper ol. den følger.

Vennlig hilsen,