[NUUG kart] Forvaltningsreformen vs trunk/primary/secondary

Hans F. Nordhaug Hans.F.Nordhaug at hiMolde.no
Mon Aug 17 16:42:32 CEST 2009

* Gustav Foseid <gustavf at gmail.com> [2009-08-17]:

> Det kom en mail med kommentar om en enkeltveg. Jeg syns du blåser dette
> fullstendig ut av dimensjoner...
>
> Så vidt jeg kan se så er det enighet om følgende:
>
>    - Nåværende stamveger og riksveger som forblir riksveger er highway=trunk
>    - Nåværende riksveger som blir fylkesveger med hvitt nummerskilt forblir
>    highway=primary
>    - Nåværende fylkesveger forblir higway=secondary
>    - RV og FV fjernes fra ref (noe vi stort sett var enig om fra før også,
>    men det kan hende jeg misforsod den gang)

Hei!

Jeg har ikke tid til å følge denne debatten i detalj, men jeg antar at
det dere eventuelt blir enig om havner i Wiki slik at jeg trygd kan
forholde meg til den. Ellers ser jeg at jeg muligens har syndet og
tatt med RV/FV i ref i Moldeområdet og skal i så fall fikse det.

Fortsatt god diskusjon.

Hans

PS! FWIW: Jeg er enig i at kvalitet ikke skal bestemme klassifiseringen.