[NUUG kart] Bing gir OSM tilgang til flyfoto

Kjell Arne Olsen kjarnol at gmail.com
Fri Dec 3 16:28:30 CET 2010

Etter at Hans Olav og jeg diskuterte dette her om dagen så har jeg fått
sjekket bildene for Brumunddal (og overlater Hamar til Hans Olav foreløpig
;-) ) klarer ikke å finne noe merkbart avvik mellom bilder og virkelighet
der. I tillegg til sautter.com går det også an å bruke Vidars utmerkede
sammenligning FKB/OSM: http://www.vidargundersen.com/map/compare.html

Jeg liker helst å være litt pirkete jeg også, og ser i hvert fall at det
blir en jobb framover ;-) Har fått bekreftet det jeg egentlig har funnet ut
før, at man skal være kritisk til GPS-sporene sine og helst ha mange på
samme strekning. Og sykkelspor er jevnt over av bedre kvalitet enn bilspor.

Kjell Arne