[NUUG kart] Bing gir OSM tilgang til flyfoto

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Dec 6 09:56:20 CET 2010

Dette ser veldig bra ut. Når streken er innenfor veien bør vi være veldig
fornøyd. Da vil kartet virke veldig nøyaktig når det brukes på en GPS
f.eks.  Her kan det godt være at veien ikke er mer enn en meter feil. Husk
har flyfotoene også kan være en meter feil og da får du fort den lille
forskyvningen som er her.

Kartverket opererer vel med en nøyaktighet på 2 meter på ordinære kart om
jeg ikke husker feil. Om vi klarer å nærme oss det så er det jo helt
fantastisk.

-Sverre

Kjell Arne Olsen wrote on 05.12.2010 21:34:49:

> [...]
> 04403&lon=10.06682&zoom=16
>
> Jeg fant den gang ut at Yahoo umulig kunne stemme, og prøvde så godt
> jeg kunne å korrigere for det. Sjekk f.eks rundkjøringa øst for
> elva, så kan det i hvert fall sees at Bing er mer enig med meg enn Yahoo
;-)

> Kjell Arne

> 2010/12/5 Hans Olav Skogstad <elgvenn2 at online.no>
> Hypotese: Dette området har satelittfoto som bilde, med dårligere
> nøyaktighet på ift. posisjon.
> De fleste(?) tettbygde strøk har (heldigvis) fått kart med høgere
> oppløsnig (flyfoto?), og bra nøyaktighet.

Yahoos