[NUUG kart] Ramsar-sites i Norge

Jarl Mosand jarlmos at frisurf.no
Fri Feb 26 20:29:58 CET 2010

På Fri, 26 Feb 2010 18:21:13 +0100, skrev Einar Ryeng <einarr at pvv.org>:

> Landskapsvernområder og dyrefredningsområder er jeg litt usikker på om
> vi burde
> ha inn ennå. De har ikke så mye for seg på generelle kart, selv om
> dyrefredningsområder antakelig er viktige for f.eks. jegere. De bør
> antakelig
> ikke legges inn som nasjonalparker men som noe annet, og OSM-verktøyene
> er ikke
> så gode ennå til å håndtere store urendrede områder. Siden vi likevel har
> tilgang til kildedatabasen synes jeg vi burde starte med
> naturreservatene og så
> [...]

Beklager gutter. Det viser seg at programmet jeg bruker for å se Shape
filen (arcGIS explorer) viser alle tre områder som et område selv om det
er tre forskjellige. Siden dokker var så påståelig at dataen måtte være
riktig så så jeg bedre etter. Nå her jeg funnet ut av det.

Enda har jeg problemer med å overføre dataen direkte til JOSM. Foreløpig
åpner jeg nmc filen, (som jeg kan konvertere til i overnevnte program) i
en tekstbehandlingsfil og gjør om taggene som en GPX fil, siden jeg vet
hvordan den skal være. Tungvint men det fungerer.

Hilsen Jarl

--
Sendt med Operas revolusjonerende e-postprogram: http://www.opera.com/mail/