[NUUG kart] Ramsar-sites i Norge

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Sat Feb 27 17:48:07 CET 2010

On Fri, Feb 26, 2010 at 08:29:58PM +0100, Jarl Mosand wrote:

> Enda har jeg problemer med å overføre dataen direkte til JOSM. Foreløpig
> åpner jeg nmc filen, (som jeg kan konvertere til i overnevnte program) i
> en tekstbehandlingsfil og gjør om taggene som en GPX fil, siden jeg vet
> hvordan den skal være. Tungvint men det fungerer.

Det finnes et program som heter shp2osm som kan oversette shape-filer direkte
til osm-filer. Problemet er at man ofte vil gjøre litt datamassering som det
ikke støtter, så man må fort skrive noen småscript rundt det, f.eks.  for å
legge til relasjoner.

Uansett er det nok et greit utgangspunkt. Naturreservater er det relativt mange
av, så har vi ikke lyst på noen manuell jobb med hvert enkelt område.

--
Einar Ryeng