[NUUG kart] Mulig import frå Naturbase: Fjordkatalogen

Jarl Mosand jarlmos at frisurf.no
Sat Feb 27 17:06:30 CET 2010

På Sat, 27 Feb 2010 15:11:44 +0100, skrev Christian Ekstra
<christian.2res1 at tele2.no>:

> Har akkurat lastet ned shp filene for området rundt Drammensfjorden,
> detaljnivået er som du sier veldig bra. Nå ser det ut til at det er fler
> enn meg som har korrigert kystlinjene etter Yahoo i det området, så jeg
> fant ikke noe sikkert sammenlikningsgrunnlag mot de originale PGS
> dataene. Fjordgrenser og navn er jo uansett nyttig.
>
> Siste versjon av Merkaartor spiste unna SHP filene fra fjordkatalogen.
> Dessverre mangler noen av øyene, jeg vet ikke om det skyldes Merkaartor
> eller om de mangler i SHP filene.
>
> Christian

Da har jeg lastet ned Merkaartor. Til meg laster den inn bare hovedøya,
alle ca 500 små øyer og holmer er ikke der. Jeg vet de er der siden jeg
har på min tungvint måte fått dem inn. Jeg tror merkaartor leser kun den
første "way"en i hvert sett.

Jarl
--
Sendt med Operas revolusjonerende e-postprogram: http://www.opera.com/mail/