[NUUG kart] Brede stier

Edward Welbourne eddy at opera.com
Mon Jun 7 12:31:52 CEST 2010

> Min forståelse av track er basert på den engelske map features siden på
> wikien, som jeg anser som gjeldende retningslinjer for de ulike taggene:

ah - OK, hvis wikien har sit eget jargon-usage, det er det man må
bruke, uansett det vanlig betydning i engelsk !

> Hva vil du si at er forskjellen mellom path og track?

I vanlig bruk, path er et mer generalt ord, som inkluderer track, men
en path kan har vært bygd, hvor en track sikkert har ikke.  Hvor nok
folk går, uansett man har planlagt at de skal, kan man si hvor de har
gått; det er en track.

	Eddy.