[NUUG kart] Fylkesveier og riksveier igjen

Øystein tusvik list.nuug at tusvik.no
Tue Jun 15 18:04:12 CEST 2010

Hei,

Det var kanskje litt feil utrykk å bruke "de fleste". Men poenget mitt er at
det kanskje hadde vært en fordel å prøve å få tagget veiene på samme måte,
og ikke noen med og noen uten FV etc. Slik jeg har forstått det så er det et
ønske å merke slik at merkingen mest mulig gjenspeiler seg i skiltingen. Jeg
ønsker for all del ikke å forkaste noe informasjon som er lagret på veiene,
men kanskje angi dette i en egen tag i tillegg som gjenspeiler det som er
spesielt for Norge.

Ettersom ref=* taggen rendres som et "skilt" i de offiselle rendrerne, kunne
det kanskje vært greit at de samsvarer med skiltene som finnes på veien.
Annen informasjon som veitype (FV/RV etc) kunne enkelt hentes ut fra
ekstrataggen. Tipper også at hvis man på et senere tidspunkt ønsker å gjøre
om på den offisielle ref= taggen vil dette være enklere å scripte hvis man
har en ekstra tag som heter feks. type=fylkesvei, enn slik det er i dag med
lett blanding av med og uten, samt andre varianter.

Man kan feks. også legge på flere tagger som sier om det er midtstripe i
veien etc.

Mvh
Øystein