[NUUG kart] Fylkesveier og riksveier igjen

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Thu Jun 17 14:21:59 CEST 2010

2010/6/17 Sverre Didriksen <sverre.didriksen at usit.uio.no>

> Det er ikke alltid en enkel sak å legg på en prefix. Problemet er at man i
> mange tilfeller da ikke har informasjon nok til å gjøre det. Og jeg synes
> ikke at det er bra nok å se på veitypen for å avgjøre om det er fylkesvei
> eller ikke. Pga alle endringene i det siste vil jeg tro at det er mye feil
> her.

Det er heller ingen enkel sak å skulle forholde seg til fjerning av prefiks
i Norge når man forholder seg til en global database.

Jeg mener at ref=123 uten nummer er det rette å bruke på "skiltet
fylkesveg". På "gammel, uskiltet fylkesveg" har jeg egentlig ikke noen
mening, men ettersom det ikke er skiltet så kan man kanskje like gjerne
droppe det.

 - Gustav