[NUUG kart] Skogsbilveier

Gnonthgol gnonthgol at gmail.com
Fri Jun 25 18:23:30 CEST 2010

Den 24. jun. 2010 kl. 17.39 skrev Bjørn Kvisli:
> Jeg lurte egentlig på om det faktum at Veivesenet klassifiserer visse veier som
> skogsbilveier (og farger dem grønne på kartet sitt) , skulle påvirke taggingen
> vår.  Så vidt jeg ser fra dikskusjonen her, skal det ikke det. Jeg får tagge
> dem slik de fremstår i lendet. Som oftest blir det unclassified.
>
> -Bjørn

NVDB bruker id på formen "xx yy SV zzz" for skogsvegar. I følge kartverket er då definisjonen på skogsbilveg i Vbase at det er søkt om landbrukstilskudd. Dette er jo logisk for myndighetene å klassifisere vegane etter kva budgett dei står i men dette er ikkje nødvendigvis noko me bør følge.

Definisjonen av highway=* er description of the importance of the highway for the road grid. NVDB sin klassifikasjon stemmer ofte bra med viktigheten til fylkesvegar eller bedre. Men på lavare nivå ser dette ut til å ikkje vere nokon nødvendig forbindelse mellom viktigheten, kvaliteten og budgett.

Det me treng er ein bedre måte å koble dei engelske definisjonane til dei norske bruksområda. Eg har sett litt på dei engelske definisjonane og prøvd å oversatt definisjonane til norsk og norske forhold:

unclassified: Har egentlig ingen norsk tilsvarande.
residential: Vegar i boligfelt med høgt antall boliger. Desse pleier å vere 30 soner i norge.
service: Veg som knytter eit bestemt objekt til vegnettet.
track: Vegar til jordbruket. Herunder skogbruk og fiske.

Det er sikkert fleire vegar som ikkje stemmer til ein av desse og vegar som stemmer med fleire. Vegar som har fleire bruksområder har ofte ei hovudoppgåve. Hugs at highway tagen ikke har noko med kvaliteten på vegen og at du kan fint ha ein brei og fin veg som skal klassifiserast som track.

Gnonthgol