[NUUG kart] Åpenbart kopiert informasjon

Frode Roxrud Gill frodegill at gmail.com
Sat Oct 30 00:39:07 CEST 2010

Hvordan håndteres åpenbart kopiert informasjon? Jeg har nå flere
tilfeller der hverken openstreetmap.org, finn.no/kart, tlf.no eller
google maps stemmer med virkeligheten, og i alle tilfellene er
openstreetmap.org identisk med det som vises i google maps. Grunnen
til at jeg spør er at informasjonen er lagt inn av én person som har
dekket store deler av Kristiansandsområdet, uten GPS traces.
Umiddelbart ville jeg foreslått å fjerne all informasjon fra denne
brukeren, men da vil området Kristiansand stå så godt som ribbet
igjen. Derfor spør jeg - hvordan skal slikt håndteres? Skal jeg bare
korrigere stedene som er feil?

--
Frode Roxrud Gill