[NUUG kart] Gapahuk

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue Apr 19 08:46:46 CEST 2011

On Tuesday, April 19, 2011, Karl Ove Hufthammer <karl at huftis.org>

> Når det gjeld bildet på amenity=shelter so er dette *nøyaktig* det same bildet
> som på tourism=lean_to …

Det kan jeg få gjort noe med.
Shelter siden bør vise varianter som gapahuk, lavvo, og lignende.
Siden mange ser på OSM wikien som en autorativ ressurs for tagging bør
nok teksten for shelter og lean-to oppdateres med tekst og bilder.

Jeg ønsker som sagt innspill på hvordan ting kan tagges slik at det
fungerer sammen med turkartsymbolene. Samt innspill på tagging av
barnehage-tre-lavvoene-med-lås-på.

Turkart stilsettet tegner lean_to og shelter likt, men jeg lurte fælt
på om shelter skulle få et annet symbol.

> Jo, i teorien (ein eller annan teori, iallfall). Men ut frå det som står på
> amenity=shelter, ser denne ut til å passa utmerkt på gapahukar (vid tyding).
> Og fordelen er at det er støtta i både standard Mapnik-stil, i JOSM og i
> Potlatch 2. (Det er ikkje tourism=lean_to.)

Ett problem: Man skal ikke tagge for rendrerne. Du skal beskrive det
du legger inn godt nok slik at dataene får gjenbruksverdi. Jeg ville
brukt begge taggene sammen, hvis det er viktig for deg å se den
overalt.

Utfordringen er at gapahuk er en presisering av hvordan shelter
konstruksjonen ser ut. Kanskje presiseringen best burde vært gjort vha
building-verdier?
gapahuk = shelter
shelter != gapahuk