[NUUG kart] Hei

Marius G geimas5 at gmail.com
Tue Jul 26 23:02:27 CEST 2011

Hei, takk jeg har prøvd å finne info på wiki samt internett generelt uten
hell på det jeg lurer på.

Får begynne med noen lette spørsmål:

Nettsidene:

Ved søk på husnummer så kommer pilen bare på sentrum av veien selv om det er
en bygning, er det ikke mulig å få resultat i søket til å peke på riktig
bolig?

Tagging:
I Norge benyttes addr:city for by eller poststed?

For addr:postcode så er vel dette postnummer? Jeg vet denne informasjonen er
gitt ut av posten men det er vel en datakilde jeg ikke kan benytte? Finnes
det noen kiler jeg kan benytte her?

Surveying:

Jeg har brukt et radiostyrt fly for å ta bilder for bygninger, men det er
veldig tidkrevende å korrigere for diverse forskyvninger og vinkler før det
kan benyttes, finnes det noen hjelpeverktøyer som dere kjenner til for dette
eller må jeg lage noe selv?

Finnes det noen gode metoder for å kartlegge myrer?

Takk,
Marius