[NUUG kart] Eksotisk bompengeløsning

Steinar Hamre steinarh at pvv.ntnu.no
Thu Aug 29 17:37:31 CEST 2013

On Sat, Aug 24, 2013 at 02:12:51PM +0200, Kristian Nyborg Dahl wrote:
> Hei igjen Espen
>
> Spørsmålet mitt er fortsatt interessant selv om vegen jo er slettet.
> Hadde vurdert flere løsninger:
>
> 1: Tagge vegen som access=private og bommen som barrier=gate
>
> 2: Tagge vegen som access=yes og bommen som barrier=toll_booth

access= er uansett galt.  Du mener i så fall antagelig å bruke
motor_vehicle=private ... Da det ikke er noen begrensninger for
syklende, gående, ridende, osv.

(access=private vil kunne være en sti igjennom en privat hage, der
allemannsretten ikke gjelder.)

I dette tilfellet vil du uansett markere vegen med toll=yes,
og barrier=gate passer på selve bommen.

Du kan godt prøve å knytte sammen bommen og sted for kjøp av nøkkel,
men jeg kan ikke se at det vil bli brukt nok til noe. Man har
forøvrig samme problemstillingen på hytter hvor man kan hente ut
en nøkkel på et helt annet sted.

	Steinar