[NUUG kart] Sentralt Stedsnavnregister

Thomas Hirsch Thomas.Hirsch at kartverket.no
Sat Mar 16 19:33:11 CET 2013

> Det er litt interessant: Jeg trodde vannobjekter lå i AR50 som er fritt, men som vi ikke fikk lov til å videreformidle via OSM, og det var såvidt jeg forstår Kartverket som var showstopper i den sammenhengen.

Ok, det er ikke noe jeg er veldig godt kjent med. Så vidt jeg kan se på geonorge.no er AR50 eid av Skog og Landskap og vassdragsdatabasen av NVE, men evt. ligger kilden til geometriene hos oss-? Du vil si at AR50 er fri til nedlasting, men ikke under en fri lisens?

Ja: http://kartverket.no/Kart/Kartverksted/Lisens-nettjenester/ - CC-BY 3.0 Norge gjelder for alle nedlastings- og prossesseringstjenester.

> Da er det interessant å lage en bot som kan sette på ele-verdien på natural=water, natural=peak og lignende objekter.

Kjør på. :)