[NUUG kart] Sentralt Stedsnavnregister

Espen Isaksen espen at espenpost.com
Tue Mar 19 11:48:56 CET 2013

2013/3/16 Thomas Hirsch <Thomas.Hirsch at kartverket.no>

> men som vi ikke fikk lov til å videreformidle via OSM, og det var såvidt
> jeg forstår Kartverket som var showstopper i den sammenhengen.
>
> Ok, det er ikke noe jeg er veldig godt kjent med. Så vidt jeg kan se på
> geonorge.no er AR50 eid av Skog og Landskap og vassdragsdatabasen av NVE,
> men evt. ligger kilden til geometriene hos oss-? Du vil si at AR50 er fri
> til nedlasting, men ikke under en fri lisens?

Såvidt jeg veit så er vannobjekter og sannsynligvis andre ting i AR50
basert på N50 data i endel områder. Og det var grunnen til at AR50 ikke
kunne importeres inn i OSM. Fikk du et annet svar enn det Vidar?

Forøvrig synes jeg det er viktig at vi importerer SSR inn i OSM. Men den
halvautomatiske løsninga er vel den som vil skape mest jobb ved
importering. Spørsmålet er hvordan det skal gjøres, siden det fort blir
endel jobb.

Det er også veldig positivt Thomas at det ønskes en synkronisering av
objektene slik at endringer i OSM også blir vurdert tilbake i SSR.

Espen

--
http://www.turkompisen.no
http://www.kresendo.no/