[NUUG kart] highway=footway i skogen (Var: Når vei er skispor)

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Fri Jun 13 13:07:51 CEST 2014

> OK, dette vet jeg ikke egentlig så mye om selv, men definisjonen de gav
> meg brøt ikke egentlig med den som står i oxford dictionary - de bare la
> til en informasjon om at navnet ble mest brukt om militære, midlertidige
> løsninger mens boardwalk var permanent og sivilt.
> Har du sjekket boardwalk i Oxford Dictionary?
> <http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/boardwalk>
> " A wooden walkway across sand or marshy ground."

Etter litt mer research har jeg kommet til at duckboard hverken må være
militært eller sivilt (det oppstod militært ifbm skyttergravene under 1.
verdenskrig), men i modrene språkbruk blir det brukt som synonym for
boardwalk, så jeg har landet på at OSM ikke trenger synonyme tagger.
"Boradwalk" er ok for meg.

--
Bernt Marius Johnsen
https://sites.google.com/site/qajaqtreff/