[NUUG kart] Stisykling: Adgang til stier / access, bicycle / grunneierkonflikter

Trond Michelsen trondmm-nuug at crusaders.no
Mon Nov 24 17:39:53 CET 2014

On Mon, Nov 10, 2014 at 12:03:03AM +0100, Anders Fougner wrote:
> 1. Såvidt jeg vet er det imidlertid taggene bicycle=yes/no/dismount som
> er de brukte taggene. Taggen "dismount" brukes på kirkegårder og andre
> steder der man ikke får sykle men har lov til å leie sykkelen, mens "no"
> brukes kun dersom sykkel er totalforbudt (slik som på motorveger).

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med å forstå bruken av taggen
bicycle=dismount. Når man triller sykkel, er man fotgjenger. Blir ikke
bicycle=dismount da det samme som å si foot=yes, bicycle=no? I
tilfellet motorveger, er det altså ikke lov å trille sykkel, fordi det
ikke er lov til å gå der heller.

Finnes det steder der det faktisk er forbudt å trille/bære sykkel, men
lov til å gå?

--
Trond Michelsen