[NUUG kart] Stisykling: Adgang til stier / access, bicycle / grunneierkonflikter

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Mon Nov 24 22:14:00 CET 2014

> Finnes det steder der det faktisk er forbudt å trille/bære sykkel, men
> lov til å gå?

I uilke verneforskrifter veksler formuleringene mellom "bruk av sykkel er
forbudt" og "forbudt å sykle"/"sykling forbudt". Jeg spurte Fylkesmannen i
Oslo og Akershus om det var noe forskjell på dette, i forhold til å drasse
med seg sykkel, uten at jeg fikk inntrykk over at de hadde reflektert noe
over at de ulike formuliringene innebar noe. Jeg mener at i begge nevnte
tilfeller er bicycle=dismount korrekt, fordi man kan trille eller bære med
seg sykkel igjennom et verneområde for å fortsette å sykle på andre siden.
Personlig tenker jeg at man muligens bruker sykkelen også når man triller,
dog ikke på den måten den er ment å bli brukt på...

Kan tenke meg at det du spør om kan gjelde for innendørs kart over
kjøpesentere for eksempel?