[NUUG kart] Allé vs. alle

Ruben Undheim ruben.undheim at gmail.com
Mon Oct 6 23:06:11 CEST 2014

Hei,

> Frå Språkrådet[1] "Aksentteikna kan sløyfast i alle ord så nær som i namn."
> Det betyr at ein alle óg kan referere til gate/vei med trær på begge sider.
> Ellers er eg heilt einig med deg om at aksang bør brukast. Eg antar at
> kartverket har ein poletikk på det óg.

Hvis vi blir enige her om å bruke "allé" konsekvent, kan jeg godt
legge det inn i addrnodeimportstatus sånn at nodene for import blir
automatisk korrigert i osm-filene. Sånn som det er nå dukker det opp
røde prikker i OSM inspector på grunn av dette (veiene har é,
importerte adressenoder har e)

Ruben