[NUUG kart] Spesifikasjon av Elveg-data

Torstein Ingebrigtsen Bø torsteinibo at gmail.com
Tue Oct 21 12:03:03 CEST 2014

Hei, da vil jeg legge til den generelle beskrivelsen av SOSI [1], for dette
tilfellet beskriver [2] vegdataen. Jeg har startet å lage en lua fil for
sosi2osm for denne elveg [3]. Denne er ikke ferdig, men andre kan gjerne
fortsette :-). Ser også at dataen må flettes sammen først (f.eks.
fartsgrense og innkjøringsrestriksjoner). Er det noen som vet hvordan man
finner veinavn (for kommunale veger står det bare et vegnummer)?

[1] http://www.statkart.no/Standarder/SOSI/SOSI-standarden-del-2/
[2]
http://www.statkart.no/Documents/Standard/SOSI-standarden%20del%201%20og%202/SOSI%20standarden/SOSI%20standarden%204.5/Vegnett-45.pdf
[3] https://github.com/tibnor/sosi2osm/blob/master/lua/elveg.lua