[NUUG kart] Kartverket N50 – bygninger

Anders Fougner anders.fougner at gmail.com
Mon Oct 27 22:39:41 CET 2014

Enig. Jeg har vurdert å blande meg inn i diskusjonen på
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Key:building men har ikke gjort
det ennå.
Det er vel bare å spørre om de 7–800 000 bygningene er verdiløs
informasjon, eller om vi synes de har verdi. Med alle bygningene fra N50
vil det jo også bli et betydelig antall flere.
Jeg har mine tvil til om noen hadde giddet å tegne inn alle disse
bygningene hvis man først måtte tracke alle bygningenes hjørner - og jeg
er også redd for at et multipolygon-krav fører til at folk "finner opp"
husets hjørner for å tilfredsstille kravet (og få huset rendret på
openstreetmap.org eller andre kart). /Det/ er ikke akkurat ønskelig...

Anders

Anders.Fougner at gmail.com
+47 97158863

Sent from my Commodore 64