[NUUG kart] Kartverket N50 - bygninger

Ruben Undheim ruben.undheim at gmail.com
Tue Oct 28 20:02:50 CET 2014

Hei,

Jeg synes det virker fornuftig å bruke N50 for å manuelt kopiere inn
takkanter for bygninger som en også finner på Bing eller vet pga
lokalkunnskap er der. Da vil nøyaktigheten på bygningen kunne bli
veldig god (man unngår vel offset som ved tracing fra Bing, regner jeg
med)

Derimot synes jeg at en fullimport av alle bygnigsnoder fra n50 virker
skremmende fordi jeg har funnet mange feil i den kommunen jeg har sett
over. For eksempel har jeg funnet gamle minkhus som ble revet mange år
siden, en skole markert som enebolig osv.

Man kan trekke ut mye informasjon og hjelp fra filene, men en import
uten individuell vurdering av hvert objekt, er jeg imot.

Mvh
Ruben