[NUUG kart] Fotobokser som mangler i OSM - forslag til metode for å finne dem

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Apr 13 09:33:19 CEST 2015

[Geir Ove Myhr]
> Jeg registrerer at det ikke er noen "ATK, influensstrekning" der
> Omkjøringsvegen krysser Klæbuvegen i Trondheim, og der står det to
> fotobokser (som ligger inne i OSM på nodene 408816569 og 10141604).
> Kanskje "ATK, influensstrekning" er områder av vegen som er skiltet
> som strekning med automatisk trafikkontroll? Tror minst én av
> strekningene i NVDB nord for Trondheim er måling av gjennomsnittsfart.

Jeg har fra sikre kilder at det ikke kun er strekningskontroll som
merkes med "ATK, influensstrekning", og har selv sjekket det for
fotoboksen på Sollihøgda.  Så hvis det står fotobokser som ikke er i
veidatabanken har jeg mer tro på at de er faset ut eller at
veidatabanken ikke er oppdatert.

Det er jo flust med feil og unøyaktigheter også i nasjonal veidatabank,
det er jo derfor de ber om tilbakemeldinger når en finner feil.  Kanskje
du skal sende dem en feilmelding om disse to boksene?

--
Vennlig hilsen