[NUUG kart] Fotobokser som mangler i OSM - forslag til metode for å finne dem

Geir Ove Myhr gomyhr at gmail.com
Mon Apr 13 10:08:59 CEST 2015

Ja, jeg ser nå at det er spesifisert to typer: Streknings-ATK og
Strekning med ATK-punkter. De har også datterobjekter som er ATK-punkt
(http://labs.vegdata.no/nvdb-datakatalog/162-ATK-punkt/), men det
ligger inne 0 av disse i databasen. Det ser med andre ord ikke ut til
at NVDB er en god kilde til informasjon om overvåkningskameraer.

Jeg har allerede begynt å melde inn diverse feil til NVDB. De har et
relativt nytt og lite markedsført feilrapporteringsverktøy på
http://fiksvegdata.opentns.org/. Problemet er at jeg ikke har noe godt
interface for å se på NVDB-data direkte, bare SOSI-filene som kommer
med Elveg (som jeg konverterer til OSM med sosi2osm og åpner i JOSM).
Jeg har ikke prøvd å programmere mot REST-APIet.

Geir Ove