[NUUG kart] Import av Elveg-data: Veien videre

Christer van der Meeren cmeeren at gmail.com
Wed Apr 22 11:48:28 CEST 2015

Tror det har vært nevnt tidligere, men vi kan jo si at veier fra kartverket
som ikke finnes i OSM legges bare inn dersom lokal kunnskap eller lignende
(Google street view?) faktisk tilsier at de eksisterer.

Jeg vet også at i mitt nærområde (Bergen), selv om veinettet er ganske
fullstendig, så er det enkelte steder upresishet i geometrien i OSM som er
stor nok tll at navigasjon kan bli forvirret på nærliggende veier, og til
at det vil se rart ut om man legger inn nye veier fra Elveg - da vil de nye
veiene gjerne være korrekte, men ikke stemme helt overens med veinettet de
legges inn i.