[NUUG kart] Residential vs. service vs. cycleway/footway

Christer van der Meeren cmeeren at gmail.com
Mon Aug 10 16:58:00 CEST 2015


Holder på med Elveg-import og mange spørsmål melder seg. Et av de viktigere
spørsmålene kommer opp når jeg importerer data i boligområder, typisk i
tun, mellom blokker og lignende. Hvor går grensen mellom
highway=residential, highway=service, highway=cycleway/foot=designated og
highway=footway?

Som eksempel, ta et område jeg er ferdig med: Brønndalen i Bergen.

iD: http://www.openstreetmap.org/edit#map=17/60.37361/5.22292
JOSM: Søk etter Brønndalen under "Areas around places"
Google Earth:
https://www.google.no/maps/@60.3726538,5.2240298,646m/data=!3m1!1e3

Ta gjerne en titt på Google Earth, der er det lett å se veistandard osv.

Altså: Hvor går skillet mellom disse veitypene? Er det for eksempel gjort
riktig i dette nabolaget? Finnes det noen tommelfingerregler for hva man
skal velge? Det er mye ymse som er brukt på eksisterende data, ikke alt er
like brukbart der.
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: http://lists.nuug.no/pipermail/kart/attachments/20150810/a8258ce3/attachment.htm 


More information about the kart mailing list