[NUUG kart] Residential vs. service vs. cycleway/footway

N/A N/A gazer2175 at hotmail.com
Thu Aug 13 15:43:17 CEST 2015


Ser bra ut for meg. Vil nok krevje meir lokal kunnskap om alt skal bli 100%.
Private vegar ein ikkje er sikker på vil fungere fint som service skulle eg tru.

________________________________
From: kart-bounces at nuug.no <kart-bounces at nuug.no> on behalf of Christer van der Meeren <cmeeren at gmail.com>
Sent: Monday, August 10, 2015 4:58 PM
To: NUUGs kartliste
Subject: [NUUG kart] Residential vs. service vs. cycleway/footway

Holder på med Elveg-import og mange spørsmål melder seg. Et av de viktigere spørsmålene kommer opp når jeg importerer data i boligområder, typisk i tun, mellom blokker og lignende. Hvor går grensen mellom highway=residential, highway=service, highway=cycleway/foot=designated og highway=footway?

Som eksempel, ta et område jeg er ferdig med: Brønndalen i Bergen.

iD: http://www.openstreetmap.org/edit#map=17/60.37361/5.22292
JOSM: Søk etter Brønndalen under "Areas around places"
Google Earth: https://www.google.no/maps/@60.3726538,5.2240298,646m/data=!3m1!1e3

Ta gjerne en titt på Google Earth, der er det lett å se veistandard osv.

Altså: Hvor går skillet mellom disse veitypene? Er det for eksempel gjort riktig i dette nabolaget? Finnes det noen tommelfingerregler for hva man skal velge? Det er mye ymse som er brukt på eksisterende data, ikke alt er like brukbart der.
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: http://lists.nuug.no/pipermail/kart/attachments/20150813/c75d0cd8/attachment.htm 


More information about the kart mailing list