[NUUG kart] Av-/påkjørsler på motorvei

Thor K. H. nitrolinken at gmail.com
Thu Aug 13 16:05:32 CEST 2015

> Elveg-data virker konsekvent å starte en egen way der avkjøringsfelt
> starter. OSM ønsker at ways kun skal separeres der hvor veiene er fysisk
> adskilt, altså skal veien ifølge dette tagges med ett ekstra felt frem til
> avkjøringsfeltet fysisk bøyer av og skilles fra hovedveien (hvor også
> motorway_junction skal plasseres). Ditto med akselerasjonsfelt.

​Jupp, her har man både lanes=* og placement=* som kan hjelpe med å
beskrive hvordan veien går, uten at det blir flere fysiske.

Her anbefaler jeg at man følger OSM sin stil, der hvor det lar seg gjøre og
ikke er uhensiktsmessig. Det er ikke alt av programvare som ev. støtter
det, men man slipper veier som er klistret ved siden av hverandre når det
egentlig er en og samme vei.​

/
​/ Thor​