[NUUG kart] Av-/påkjørsler på motorvei

Christer van der Meeren cmeeren at gmail.com
Thu Aug 13 20:43:35 CEST 2015

Når du først nevner destination: Jeg har lagt inn et par
motorvei-avkjørsler (highway=motorway_junction). De har jeg tagget med
exit_to=* slik at ruteprogramvare skal kunne vise denne informasjonen. Men
det er kanskje også greit om det vises informasjon om hvor man ender opp om
man *ikke* svinger av, og eneste måten jeg fant ut hvordan man gjør det på
var å legge til destination=* på det første veistykket som fortsetter forbi
avkjøringen. Og da la jeg like gjerne inn destination=* på det første
veistykket i retardasjonsfeltet med samme verdi som exit_to.

Er dette fornuftig gjort?