[NUUG kart] Google Earth/Street View som kilde

Thor K. H. nitrolinken at gmail.com
Fri Aug 14 01:09:13 CEST 2015

> Av litt mer politisk ønsker også OpenStreetMap å ha strengere regler enn
> nødvendig, for å sikre seg mot mistanker om misbruk. Det er viktigere å ha
> en database som er på helt trygg juridisk grunn, enn å ha litt ekstra data.
>
> Det er altså mye som sannsynligvis er helt innenfor juridisk, men som ikke
> er tillatt i OSM. Derfor må reglene for OSM være det du ser på, ikke hva
> som er lov.

​Takk så mye for det detaljerte svaret! :-)
​
​*Av ren pedantisk ånd lurer jeg dog på om det ikke blir mer at det er
reglene til OSM som til syvende og sist ender opp med å være avgjørende,
siden de er mer begrensende, men det i seg selv gjør jo ikke at man rent
slipper å se på hva som er lov.   *
​
Uansett, takk for det detaljerte svaret -- det kaster et fint lys over
gråsonen som den problemstillingen lever i!

*█ **Thor M. K. Høgås*
Freelance developer & translator
Site: *http://roht.no <http://roht.no/>*