[NUUG kart] Åpne data, barnehager, import?

Øystein Bjørndal obtitus at gmail.com
Mon Aug 17 00:43:49 CEST 2015

Utdanningsdirektoratet har lansert data for alle barnehager i Norge:
http://data.udir.no
Merk at url-en skal være:
http://barnehagefakta.no/api/barnehage/<nbr-id>
og at datasettet foreløpig er håpløst, da man må gi "nbr-id”, uten at jeg har funnet en liste over id-er. Har sendt de en mail...

Jeg har begynt på python parsing av dataene og det fungerer nå på nbr-id=1025369, som er den eneste barnehagen jeg har prøvd (så jeg regner med det er noen bugs). Koden ligger her:
https://github.com/obtitus/barnehagefakta_osm
Fint om noen tar en titt/bidrar.

Noen som har tanker rundt en import av disse dataene (hvis vi får liste over nbr-ider)? Jeg har parset alle taggene under “How to map”:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:amenity%3Dkindergarten
Merk at datasettet (ihvertfall i Ski) har masse feil, særlig i lat/lon. Så automatisk import er uaktuelt.
--
Øystein Bjørndal