[NUUG kart] Path og footway rendres likt

ggranvik at online.no ggranvik at online.no
Fri Aug 21 12:07:02 CEST 2015

Jeg har fulgt litt med i denne tråden fra sidelinjen, og det slår meg at det må være en liten og lite representativ gruppe mennesker som knapt har vært utenfor byer og tettsteder som har klart å finne ut at en anlagt og asfaltert gangvei og en naturlig opptråkket sti er det samme. Det er da slett ikke bare i Norden vi har stier i terrenget! Nå kan ikke jeg skryte på meg å ha vært ute i naturen overalt i Europa, men jeg har nå i hvert fall gått på mange ikke-bearbeidete stier i skog, mark  og på fjellet i Spania og Nord-Italia. Og, akkurat som hos oss, er mange av de både skiltet og merket - og kartlagt i OSM. Det finnes noen få land der det knapt finnes en kvadratmeter uberørt terreng, som f.eks. Nederland, men ellers er jeg sikker på at opptråkkede (og delvis bearbeidete) stier er noe man finner overalt i verden!

Mvh Geir

--
- Geir A. Granviken <ggranvik at online.no>
- +47 31 28 55 65 / -900 58 047