[NUUG kart] Åpne data, barnehager, import?

Ruben Undheim lists at beebeetle.com
Sun Aug 30 16:26:51 CEST 2015

> Addresse: Har prøvd å lese om addresse-importen fra kartverket, ser
> ikke ut som folk er helt enige, men:
> - Hvis jeg vil legge inn en barnehage som en node, kan/bør jeg kombinere
> den med addr: noden som ligger der?
> - Hvis jeg legger inn en barnehage som en closed-way (enten som bygning
> eller område), så skal addresse-noden ligge nærme inngangen, men ikke
> dupliseres over til way-en?

Når det gjelder adressenodeimport-skriptet, så vil det godta adressetagger
på veier (way-er) så sant veiene ikke har andre tagger enn building=*, addr:*
+ enkelte andre.

Det vil si at hvis du skulle kombinere barnehagebygningen med adressetaggene,
og barnehagen er tagget med amenity:*, vil adressenodeskriptet si at denne
adressen mangler, og vil da senere legges inn som en egen node. Hvis
barnehagebygningen kun har building=* i tillegg til addr:-tagger, vil
adressenodeskriptet tolke det som at adressen allerede ligger inne.

Mvh
Ruben