[NUUG kart] Tagging av gang- og sykkelveg

Hans Olav Skogstad hans-olav.skogstad at online.no
Wed Jul 1 09:22:51 CEST 2015

Jeg mener at ved tidligere diskusjoner på emnet så har man konkludert med
at 522 merkes highway=cycleway, foot=yes, mens 518 (veldig lite brukt, men
har sett det så vidt "in the wild") merkes highway=footway. Men hva man
skal merke 520 som, tja si det? Bare highway=cycleway kanskje?

Som så mye annet i OSM, så mener jeg g/s-veg i Norge merkes etter skilting
og ikke etter tilstand, eller hva den faktisk egnes brukt til (slik som
f.eks. highway=trunk som vil variere sterkt i tilstand fra vei til vei, og
mange highway=primary faktisk skiltes spessielt som uegnet for
tungtransport p.g.a. tilstand), jeg synes dagens praksis med
highway=cycleway, foot=yes gir en god tilnærming i kartet på hva dette er
i Norge.

--
MVH
Hans Olav Skogstad